Si to, kar ješ

Za mano sta spet dva tedna, ki sem ju poskušal na polno izkoristiti za športanje in priprave na maraton.
Dva tedna nazaj mi sicer ni uspel dolgi tek zaradi bolečin v pokostnici. Ustrašil sem se, da je prišlo do vnetja pokostnice, saj lahko to vnetje ustavi trening tudi za nekaj mescev; to bi seveda pomenilo konec načrtovanja maratona. Naslednji dan so se (na zelo veliko srečo) moji strahovi izkazali za lažne, saj so bolečini izginile. 
Tako sem prejšnji teden spet uspel narediti 75 kilometrov, dva treninga za moč in dva treninga Krav maga, kjer se pripravljam za polaganje pasu naslednji teden.
Za tokratni blog sem se odločil, da napišem besedo ali dve glede prehrane. Če želimo shujšati ali samo živeti zdrav aktiven življenjski stil imamo danes na razpolago veliko diet (besedo dieta ne uporabljam v smislu shujševalne kure, ampak načina prehranjevanja). Od ketonske, ločevalne, beljakovinske, paleo in danes zelo popularne LHCF diete. Nekatere pridejo v modo in potem spet gredo iz nje, nekatere so znanstveno podprte, nekatere pa očiten bullshit.
V preteklosti sem se posluževal ketonske diete, ki je bila vsaj v mojem primeru zelo uspešna. Ogromno energije, pridobljene mišične mase in izgubljenih kilogramov v obliki maščobe. Vendar ta dieta dolgoročno ni primerna, saj le redki lahko preživijo samo od maščobe in velikih količin mesa.
Ko načrtujemo svojo dieto moramo upoštevati, da bo naša dieta morala biti tudi način življenja. Ko sem sam načrtoval svojo dieto sem se odločil, da bom torej upošteval vse svoje znanje, ki sem ga uspel pridobiti na področju prehranjevanja in načina življenja.
Svojo hrano si v zelo veliki večini pripravljam sam in se držim naslednjih načel:
  • uživanje samo kompleksnih ogljikovih hidratov
  • črtanje sladkorja in prehrambenih izdelkov z dodanim sladkorjem
  • 1,6g beljakovin na kilogram telesne teže
  • 4-5 obrokov na dan
  • čimveč zelenjave in sadje
  • obilo zdravih maščob
  • izogibanje bele moke in pšeničnih izdelkov
  • izogibanje alohola
Kako pa zgleda moj dan iz vidika prehranjevanja v praksi:

Zajtrk: Na tešče spijem sveže stisnjen limonin sok, s sveže naribanim ingverjem, medom, kajenskim poprom, kurkumu in poprom. (Doma narejen thermo burner)
Nato pojem müsli, ki si ga pripravim sam iz rženih, ovsenih in pirinih kosmičev s semeni. Müsliju dodam sveže narezano sadje, cimet (znižuje krvni sladkor), merico sojinih ali whey beljakovin, ter malo žlico arašidovega masla. 50g grškega jogurta.

Malica: Kos sadja in beljakovinska ploščica (seveda taka brez sladkorja).

Kosilo: 250g piščančjih prsi z zelenjavo, pečene na kokosovem olju, in 125g polnozrnatega riža. 50g grškega jogurta. 

Malica: Avokado in arašidovo maslo na 100% rženem kruhu.

Večerja: Shake iz brokolija, špinače, grškega jogurta in micelarnega kazeina (mlečna beljakovina s počasnim sproščanjem). Shake še dodam ingver, ječmenovo in pšenično travo v prahu.

Seveda to ne pomeni, da se moje diete 100% držim. Seveda kdaj pa kdaj tudi spijem kakšno pivo in pojem kakšen kos domače torte.

Osebno sem mnenja, da zdrave maščobe še zdaleč niso tako problematične kot bela moka in rafiniran sladkor; moje mnenje pa potrjujejo tudi osebne izkušnje. Vendar smo si ljudje različni in ni nujno, da dieta, ki odgovarja eni osebi odgovarja tudi drugi. Sami moramo ugotoviti kakšna hrana nam ustreza. 

Pomembno je, da pri nakupu hrane ne ''varčujemo''. Smo to, kar jemo. In velikokrat se splača namenit kakšen dodaten evro nakupu kvalitetna hrane. In namesto predpripravljene hrane si vzemimo 15min več in si obrok pripravimo sami.  Ne navsezadnje se ta hrana vsaj deloma spremeni v nas. 

P.S. Arašidovo maslo, whey, sojini izolat in micelarni kazein kupujem pri MyProtein, ki so se mi dosedaj izkazali z najboljšim price-performacom. Če koga zanima je tukaj 25% koda za popust: KLEMEN-R36

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tek in borilne veščine

Zadnjih sedem dni in itinerarij

Na poti iz centralnega v severni Mjanmar